Sieć EURES rozpoczęła kampanię informacyjną skierowaną do młodych ludzi pod nazwą Jobs for young people – Praca dla młodych. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat usług sieci EURES wśród młodych absolwentów, studentów oraz ich pracodawców.
Komisja Europejska (KE) przyznała, że pandemia COVID-19 pozbawiła młodych ludzi wielu możliwości, a wysokie wskaźniki bezrobocia wśród tej grupy nadal świadczą o tym, że jest to wyzwanie dla państw członkowskich. W związku z tym KE zobowiązała się wesprzeć młodych ludzi, a nadrzędnym celem jest wspieranie ich rozwoju. Europejski Rok Młodzieży jest realizowany równolegle z działaniami w ramach #NextGenerationEU, zapewniając młodzieży nowe spojrzenie na jakość zatrudnienia, kształcenia i możliwości szkolenia.
Aktywność zawodowa młodych ludzi w Polsce pozostaje niska, co w znacznej mierze wynika z kontynuacji przez nich kształcenia. Współczynnik aktywności zawodowej osób w wieku 15-29 lat zmniejszył się w Polsce z 54,4% w 2019 r. do 51,6% w 2020 r. Nie jest to sytuacja zaskakująca, bowiem ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej wprowadzane w obliczu pandemii znacznie silniej dotknęły osoby młode, często zatrudnione na niestabilnych umowach o pracę, i to nie tylko w Polsce, ale w większości krajów.
Głównym celem kampanii EURES jest podniesienie świadomości wśród młodych ludzi na temat usług sieci EURES oraz zwiększenie liczby młodych korzystających ze wsparcia EURES przede wszystkim w zakresie dostarczania informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy na unijnym rynku pracy oraz możliwości wsparcia podczas i po rekrutacji.
Kampania potrwa od listopada 2022r. do lutego 2023r.
Zapraszamy do śledzenia kampanii w mediach społecznościowych używając #EURES4Youth oraz sprawdzania na bieżąco strony internetowej https://eures.praca.gov.pl/
KAMPANIA INFORMACYJNA W RAMACH EURES - PRACA DLA MŁODYCH
- Załączniki
- Baner Eures (pdf, 421 KB)